Všeobecné zmluvné podmienky
Všeobecné zmluvné podmienky spoločnosti Lumigreen, s.r.o., podmienky pre uplatnenie zodpovednosti za vady a poučenie k alternatívnemu riešeniu sporov
pre elektronický obchod prevádzkovaný na internetovej stránke www.lumigreen.sk
(ďalej aj len „podmienky“)
1. Všeobecné ustanovenia
Spoločnosť Lumigreen, s.r.o. v rámci vlastnej prevádzky zabezpečuje pestovanie rastlín, predaj súvisiaceho tovaru, resp. aj predaj ďalšieho tovaru, pričom rastliny pred dodaním zákazníkovi podliehajú pravidelnej a prísnej kontrole, čo je zárukou, že zákazník obdrží životaschopné rastliny v najlepšej možnej kvalite.
Tieto podmienky upravujú práva a povinnosti predávajúceho a kupujúceho vyplývajúce z kúpnej zmluvy uzatvorenej medzi predávajúcim, ktorým je spoločnosť Lumigreen, s.r.o. (ďalej aj len „predávajúci") a kupujúcim, ktorej predmetom je kúpa tovaru na internetovej stránke v rámci prevádzky elektronického obchodu predávajúceho www.lumigreen.sk (ďalej pre uvedený tovar aj len „tovar“, pričom v prípade, ak budú ustanovenia podmienok pojednávať o tovare so špecifickými vlastnosťami, resp. o konkrétnom druhu tovaru, bude namiesto pojmu „tovar“ uvedená konkrétna špecifikácia tovaru).
Tieto podmienky sa použijú na všetky/akékoľvek právne vzťahy, kde má kupujúci právne postavenie spotrebiteľa v zmysle ustanovenia § 52 ods.4 Občianskeho zákonníka (Spotrebiteľom je fyzická osoba, ktorá v súvislosti so spotrebiteľskou zmluvou, z nej vyplývajúcim záväzkom alebo pri obchodnej praktike nekoná v rámci svojej podnikateľskej činnosti alebo povolania.), resp. právne postavenie kupujúceho podľa § 612 až § 626 Občianskeho zákonníka, ako aj právne postavenie spotrebiteľa podľa zákona č. 108/2024 Z.z. o ochrane spotrebiteľa, ktorý na základe kúpnej zmluvy uzatvorenej na diaľku prostredníctvom elektronického obchodu vstupuje do zmluvného vzťahu s predávajúcim.
Tieto podmienky sa použijú aj na všetky/akékoľvek ďalšie právne vzťahy, kde kupujúci nemá právne postavenie spotrebiteľa, a to okrem ustanovení článkov 9. až 12. (ktoré sa v prípade kupujúceho, ktorý nemá právne postavenie spotrebiteľa, nepoužijú), kde na príslušné právne vzťahy sa použijú príslušné ustanovenia Obchodného zákonníka, resp. iných všeobecne záväzných právnych predpisov.
Údaje predávajúceho:
Lumigreen, s.r.o.
sídlo: Hradská 535, Tekovské Nemce, 966 54
IČO: 50698427
DIČ: 2120450321
IČ DPH: SK2120450321
spoločnosť zapísaná v obchodnom registri Okresného súdu Nitra, Oddiel: Sro, Vložka číslo:42632/N
č. účtu: SK3475000000004024584918
Zodpovedný vedúci : Ing. Lukáš Gaži
e-mailová adresa: obchod@lumigreen.sk
tel. číslo: +421455400349
Orgán dozoru predávajúceho:
odkaz na kontaktné údaje v rámci internetového spojenia:
https://www.soi.sk/sk/Kontakt.soi
1.1. Tieto podmienky v znení platnom v deň uskutočnenia objednávky sú neoddeliteľnou súčasťou kúpnej zmluvy.
1.2. Zobrazená kúpna cena za tovar na internetovej stránke elektronického obchodu www.lumigreen.sk (ďalej pre uvedenú internetovú stránku aj len „internetová stránka“, a pre uvedený elektronický obchod aj len „elektronický obchod“), ktorú prevádzkuje predávajúci, zahŕňa aj daň z pridanej hodnoty vo výške stanovenej všeobecne záväznými právnymi predpismi, a (pred uskutočnením objednávky zo strany kupujúceho) nezahŕňa cenu za dopravu (bod 6.5) a cenu za dobierku (bod 6.6 písm. a)), alebo cenu za iné voliteľné služby. Všetky akcie na tovar platia do vypredania zásob, pokiaľ pri konkrétnom tovare nie je uvedené inak.
1.3. Predávajúci si vyhradzuje právo kedykoľvek upraviť kúpnu cenu za tovar uvedenú na internetovej stránke elektronického obchodu. Zmena kúpnej ceny za tovar sa nevzťahuje na objednávky uskutočnené pred zmenou kúpnej ceny za tovar. Predávajúci zároveň všetky kúpne ceny za tovar zverejňuje v súlade s podmienkami podľa zákona č. 108/2024 Z.z. o ochrane spotrebiteľa (najmä v zmysle § 7 zákona č. 108/2024 Z.z. o ochrane spotrebiteľa).
1.4. V prípade, že predávajúci nedodrží svoje povinnosti uvedené v platných právnych predpisoch Slovenskej republiky alebo Európskych spoločenstiev alebo v týchto podmienkach, môže si kupujúci uplatniť svoje právo voči predávajúcemu prostredníctvom príslušného súdu.
1.5 Predávajúci a kupujúci na účely tohto článku (ako aj na účely ostatných ustanovení týchto podmienok, a kúpnej zmluvy), všetky úkony a podania uskutočňujú prostredníctvom e-mailových správ. Prostredníctvom poštovného doručovateľa predávajúci a kupujúci uskutočňujú podania a úkony len v prípadoch, ak to: 1. priamo uvádzajú tieto podmienky, 2. vyžadujú to všeobecne záväzné právne predpisy, alebo 3. uvedený spôsob doručovania vyplýva z rozhodnutia alebo požiadaviek kupujúceho.
1.6. Všetky vzťahy medzi predávajúcim a kupujúcim, ktoré nie sú upravené týmito podmienkami sa riadia príslušnými ustanoveniami Občianskeho zákonníka a zákona č. 108/2024 Z.z. o ochrane spotrebiteľa.
2. Uskutočnenie objednávky
2.1. Kupujúci si vyberie tovar na základe aktuálnej ponuky uverejnenej na internetovej stránke elektronického obchodu a tento výber potvrdí kliknutím na tlačidlo, resp. políčko „DO KOŠÍKA" (kde kupujúci zároveň zvolí počet kusov tovaru s využitím príslušnej funkcionality virtuálneho priestoru internetovej stránky). Po ukončení nákupu všetkých tovarov kupujúci skontroluje obsah virtuálneho „nákupného košíka“ a prejde do virtuálnej „pokladne" v rámci uskutočnenia a dokončenia objednávky, kde vyplní informácie, ktoré sú v rámci virtuálneho priestoru internetovej stránky uvedené ako „povinné“ (najmä meno a priezvisko, adresa, e-mailová adresa, telefónne číslo, spôsob dopravy, spôsob platby).
2.2. Objednávky uskutočnené prostredníctvom internetovej stránky elektronického obchodu sú záväzné. Zaškrtnutím políčka (v znení, resp. v obdobnom znení: Potvrdzujem, že som sa oboznámil s obchodnými podmienkami, prečítal som si ich, porozumel som ich obsahu a v celom rozsahu s nimi súhlasím.) pred odoslaním objednávky kupujúci potvrdzuje, že sa oboznámil a súhlasí s podmienkami.
2.3 Pre úplné dokončenie objednávky (ako aj pre riadne uzavretie kúpnej zmluvy), je zo strany kupujúceho potrebné kliknutie na políčko, resp. tlačidlo s označením „ODOSLAŤ OBJEDNÁVKU S POVINNOSŤOU PLATBY“ (alebo s obdobnou formuláciou, ktorá jednoznačne vyjadruje, že odoslanie objednávky zahŕňa povinnosť kupujúceho zaplatiť kúpnu cenu).
3. Spôsob uzatvárania kúpnej zmluvy
3.1. Návrh na uzavretie kúpnej zmluvy zasiela kupujúci predávajúcemu vo forme vyplneného a odoslaného objednávkového formulára, kde kupujúci riadne klikol na políčko, resp. tlačidlo s označením „ODOSLAŤ OBJEDNÁVKU S POVINNOSŤOU PLATBY“ (alebo s obdobnou formuláciou, ktorá jednoznačne vyjadruje, že odoslanie objednávky zahŕňa povinnosť kupujúceho zaplatiť kúpnu cenu). Kliknutím na uvedené políčko, resp. tlačidlo kupujúci potvrdzuje, že si tovar (ktorý je predmetom kúpy) sám vybral a je pripravený ho prevziať a zaplatiť kúpnu cenu.
3.2. Následne po odoslaní objednávky obdrží kupujúci na svoju e-mailovú adresu oznámenie o prijatí objednávky (resp. obdobné oznámenie) (ďalej aj len „potvrdenie objednávky“). Na e-mailovú adresu kupujúceho môžu byť v prípade potreby zasielané všetky ďalšie informácie ohľadom jeho objednávky, resp. podmienky kúpnej zmluvy.
3.3. Potvrdenie objednávky obsahuje údaje o tom, že predávajúcemu bola doručená objednávka, a je zároveň akceptovaním návrhu na uzavretie kúpnej zmluvy. Potvrdenie objednávky obsahuje informácie o tovare, a o kúpnej cene (vrátane všetkých položiek, ktoré tvoria kúpnu cenu). Prílohou potvrdenia objednávky sú nasledovné dokumenty (prípadne aj ďalšie dokumenty v rámci vybraného druhu tovaru, kde je napr. nevyhnutná osobitná starostlivosť o rastliny, atď.): 1. podmienky, 2. návod na pestovanie (starostlivosť o rastliny po doručení) (bod 5.3), 3. vzorový formulár na odstúpenie od kúpnej zmluvy podľa bodu 11.4., 4. poučenie o uplatnení práva na odstúpenie od zmluvy v zmysle článku 11.
3.4. V prípade, ak predávajúci kupujúceho vopred, resp. ešte pred uskutočnením objednávky neinformoval o potrebe úhrady dodatočných poplatkov alebo iných nákladov, kupujúci nie je povinný tieto dodatočné náklady alebo poplatky uhradiť.
4. Práva a povinnosti predávajúceho
4.1. Predávajúci je povinný dodať kupujúcemu tovar v dohodnutom množstve, zabaliť ho alebo vybaviť na prepravu spôsobom potrebným na jeho uchovanie a ochranu.
4.2. Predávajúci má právo na riadne a včasné zaplatenie kúpnej ceny.
4.3 Predávajúci tovaru dodáva v rámci nasledovných krajín: Slovenská republika, Česká republika, Maďarsko, Rakúsko, Nemecko pričom kupujúci uskutoční výber krajiny dodania tovaru v rámci objednávkového formulára.
5. Práva a povinnosti kupujúceho a osobitné ustanovenia týkajúce sa kupujúceho
5.1. Kupujúci je povinný prevziať objednaný a dodaný tovar, a zaplatiť kúpnu cenu v celom rozsahu.
5.2. Kupujúci má právo na dodanie tovaru v množstve a kvalite podľa objednávky.
5.3. V prípade, ak má tovar povahu rastlinného produktu, kupujúci je povinný vždy dodržiavať a riadiť sa dokumentom s označením „starostlivosť o rastliny po doručení“, ktorý bol kupujúcemu doručený spolu s potvrdením objednávky. Uvedený dokument „starostlivosť o rastliny po doručení“ môže obsahovať opis pestovateľských zásahov, ktoré je kupujúci povinný riadne a včas uskutočniť.
5.4. Kupujúci môže obdržať od predávajúceho aj osobitný „návod na výsadbu rastlín“ (ak má tovar povahu rastlinného produktu), ktorý by mal výrazne prispieť k tomu, aby sa rastliny dobre ujali a prinášali požadovaný úžitok, pričom kupujúci je podľa uvedeného návodu povinný postupovať. Uvedený „návod na výsadbu rastlín“ môže obsahovať opis pestovateľských zásahov, ktoré je kupujúci povinný riadne a včas uskutočniť.
5.5. Predávajúci kupujúceho informuje, že v dôsledku mrazu alebo v dôsledku nesprávnej starostlivosti môže dochádzať, resp. spravidla dochádza k „úhynu“ rastlinného tovaru. Kupujúci je v zmysle uvedeného povinný postupovať tak, aby bola dodržaná riadna starostlivosť o rastliny a rastliny neboli vystavené neprimeranému mrazu.
5.6. V prípade rastlinného tovaru je kupujúci povinný zabezpečiť čo najrýchlejšie prevzatie zásielky s rastlinným tovarom, a po prevzatí zásielku s rastlinným tovarom ihneď otvoriť a jednotlivé rastliny rozbaliť a poliať. Pokiaľ sa dodané rastliny napriek riadnej starostlivosti neujali, je potrebné, aby kupujúci ihneď kontaktoval predávajúceho na e-mailovú adresu obchod@lumigreen.sk alebo telefonicky na tel. čísle +421455400349 (kde kupujúci následne obdrží pokyny od predávajúceho, ako má v tejto situácii ďalej postupovať). Rovnako aj prípadné poškodenie rastlinného tovaru spôsobené počas prepravy je zo strany kupujúceho potrebné uvedeným spôsobom ihneď oznámiť predávajúcemu.
5.7. Predávajúci kupujúceho informuje, že fotografie uvedené na internetovej stránke elektronického obchodu (v prípade rastlinného tovaru) zobrazujú typických predstaviteľov predávaného rastlinného druhu. Na fotografiách sú dospelé rastliny, ktoré sú pestované za optimálnych pestovateľských podmienok (t.j. požadovaná zálievka, svetlo, substrát, klimatické podmienky, ročné obdobie, atď.). Opadavé rastliny sú na fotografiách zobrazené v hlavnej vegetačnej sezóne, a v predjarnom a jesennom období sú zvyčajne dodávané bez listov. Predávajúci kupujúceho informuje, že predajná veľkosť udávaná pri jednotlivých rastlinných tovaroch sa môže mierne líšiť vzhľadom na obdobie vegetačnej sezóny a nutnosti pestovateľských úkonov na rastline (napr. jarný rez).
5.8. Predávajúci kupujúceho informuje, že opadnutie listov v jesennom období je prirodzenou súčasťou životného cyklu opadavých rastlín.
6. Dodacie a platobné podmienky
6.1. Dostupnosť tovaru je uvedená pri každom tovare na internetovej stránke elektronického obchodu, pričom v prípade skladovej dostupnosti sa uvádza pojem „SKLADOM“.
6.2. Tovar, ktorý má predávajúci skladom, bude kupujúcemu dodaný do troch až štyroch pracovných dní. V jarných mesiacoch sa táto dodacia doba môže predĺžiť, pričom tovar bude dodaný kupujúcemu najneskôr v lehote 30 dní. Lehota pre dodanie tovaru- voľnokorenné produkty alebo produkty, ktoré nemajú povahu celoročných rastlín je uvedená nižšie.
V prípade, ak objednávka obsahuje tovar - voľnokorenné produkty alebo produkty, ktoré nemajú povahu celoročne dostupných rastlín, objednávka bude automaticky rozdelená, resp. voľnokorenné produkty a produkty, ktoré nemajú povahu celoročných rastlín budú kupujúcemu dodané samostatne. Voľnokorenné produkty a produkty, ktoré nemajú povahu celoročných rastlín budú kupujúcemu dodané v lehote 60 dní (v správe o potvrdení objednávky doručenej kupujúcemu môže byť zároveň uvedená skoršia lehota, ktorá platí, resp. má prednosť pred uvedenou 60- dňovou lehotou).
V prípade, ak kupujúci prejaví vôľu, aby bol tovar dodaný neskôr (resp. až po uplynutí vyššie uvedených lehôt), je potrebné, aby túto skutočnosť uviedol do poznámky v rámci objednávky.
O odoslaní objednaného tovaru bude predávajúci kupujúceho informovať v e-mailovej správe.
Lehoty pre dodanie tovaru podľa tohto bodu začínajú plynúť odo dňa úhrady kúpnej ceny (uvedenej v článku 7) (okrem úhrady formou „dobierky“ podľa bodu 6.6. písm. a)). V prípade „dobierky“ začínajú uvedené lehoty plynúť odo dňa doručenia potvrdenia objednávky.
Daňový doklad (faktúra) je dodávaný spolu s tovarom.
6.3. Vzhľadom na veľkosť skladových priestorov a množstvo tovaru, osobný odber tovaru v sídle, resp. v prevádzke predávajúceho nie je možný. Uvedené platí aj pre nákup bez uskutočnenia objednávky.
6.4. Prevažná väčšina rastlín je kontajnerovaná, čo umožňuje ich rýchlu celoročnú expedíciu.
6.5. Dopravu, resp. dodanie tovaru kupujúcemu zabezpečujú kuriérske spoločnosti: 1. Slovak Parcel Service s.r.o., so sídlom: Senecká cesta 1, 900 28 Ivanka pri Dunaji, 2. Smart Delivery Service SK s.r.o., so sídlom: Dunajská 46, 811 08 Bratislava, 3. General Logistics Systems Slovakia s.r.o., so sídlom: Budča 1039, 962 33 Budča (ďalej aj len „kuriérske spoločnosti“, a v jednotnom čísle aj len „kuriérska spoločnosť“).
Cena za dopravu (kuriérskou spoločnosťou) je v sume 6,49 Eur.
Pri objednávkach, ktoré obsahujú iba virtuálne produkty (online darčekový poukaz) je doručenie zdarma.
6.6. Úhrada kúpnej ceny sa vykonáva nasledovnými spôsobmi (kde kupujúci uskutoční výber spôsobu úhrady kúpnej ceny v rámci objednávkového formulára, kde označí príslušné políčko objednávkového formulára):
a) Úhrada formou „dobierky“, kde ide o prípad, kedy sa kúpna cena uhrádza pri dodaní tovaru kuriérskej spoločnosti (a to v hotovosti, alebo prostredníctvom platobnej karty na platobný terminál).
V prípade „dobierky“ kupujúci uhrádza cena za dobierku v sume 1,- Eur.
b) Úhrada prostredníctvom platobnej brány Platba TrustPay (online platba).
c) Úhrada prostredníctvom platobnej brány GooglePay alebo ApplePay (online platba).
d) Úhrada platobnou kartou prostredníctvom platobnej brány MAESTRO, MAESTRO CARD, VISA (online platba kartou).
e) Úhrada bezhotovostným prevodom peňažných prostriedkov na bankový účet predávajúceho.
Bankový účet predávajúceho kupujúci obdrží v rámci samostatnej e-mailovej správy (ktorá bude kupujúcemu doručená spravidla bezprostredne po doručení potvrdenia objednávky), kde kupujúci obdrží platobný príkaz pre úhradu kúpnej ceny obsahujúci bankový účet predávajúceho a lehotu platnosti platobného príkazu (ktorá sa považuje za lehotu splatnosti kúpnej ceny, a je v trvaní 7 dní odo dňa uskutočnenia objednávky).
f) Úhrada formou darčekového poukazu.
Úhrady podľa písm. b) až d) tohto bodu budú realizované prostredníctvom e-commerce transakcie (kupujúci označí v objednávkovom formulári jednu z možností podľa bodu písm. b) až d) tohto bodu), kde e-commerce transakcia je bezhotovostný prevod bez prítomnosti (resp. fyzického použitia) platobnej karty kupujúceho uskutočnená elektronicky poskytnutím kartových údajov (uvedených nižšie), resp. iných údajov kupujúceho v rámci spojenia s platobnom bránou a/alebo elektronickou peňaženkou kupujúceho (napr. e-mailová adresa, atď.) priamo cez elektronickú platobnú bránu, na ktorú bude kupujúci ihneď presmerovaný z objednávkového formulára po zvolení uvedeného spôsobu platby (kde si kupujúci zároveň zvolí štátny jazyk v prípade, ak táto možnosť kupujúcemu nebude ponúknutá okamžite).
V rámci prevodu peňažných prostriedkov podľa písm. d) tohto bodu (rovnako môže uvedené platiť aj pre spôsob podľa písm. b) tohto bodu) kupujúci zadá potrebné kartové údaje: číslo platobnej karty, platnosť karty, CV/CVV kód- trojciferný číselný verifikačný kód, ktorý je uvedený na zadnej strane platobnej karty pri podpisovom prúžku, a/alebo iné údaje (v prípadoch podľa písm. c) tohto bodu).
Kupujúci zároveň v rámci e-commerce transakcie podľa písm. d) tohto bodu (rovnako môže uvedené platiť aj pre spôsob podľa písm. b) tohto bodu) postupuje vždy podľa aktuálnych bezpečnostných pokynov platobnej brány, kde v prípade požiadavky na overenie totožnosti zadá všetky potrebné údaje (napr. aktuálny e-PIN, bezpečnostný kód zaslaný kupujúcemu formou SMS správy).
Platobná brána znamená platobné spojenie medzi internetovou stránkou a poskytovateľom platobných služieb v rámci platformy pre e-commerce transakciou.
Kúpna cena je v uvedených prípadoch splatná v okamihu uskutočnenia vyššie uvedených úkonov rámci realizácie e-commerce transakcie, resp. v rámci použitia platobnej brány a/alebo virtuálnej „peňaženky“.
Pre vylúčenie akýchkoľvek pochybností sa uvádza, že predávajúci zároveň nemá akýkoľvek priamy dosah na vyššie uvedené platobné systémy, nevie kontrolovať a/alebo upravovať akékoľvek platobné údaje zadané zo strany kupujúceho, a ani ich akýmkoľvek spôsobom neukladá.
Úhrada podľa písm. f) tohto bodu bude realizovaná tak, že kupujúci do objednávkového formulára zadá kód, heslo a/alebo iné požadované bezpečnostné prvky vyznačené na darčekovom poukaze (ďalej na účely tohto článku aj len „poukaz“), pričom peňažná hodnota uvedená v texte poukazu (resp. peňažné vyjadrenie uvedené celým číslom v mene EURO na poukaze) bude odpočítaná z výšky kúpnej ceny tovaru. Poukaz sa nevzťahuje na úhradu ceny za dopravu (bod 6.5.) a ceny za dobierku (bod 6.6. písm. a)). Poukaz nie je zameniteľný za peňažnú hotovosť a nemožno ho rozdeliť pre viaceré objednávky, pričom hodnotu poukazu je možné využiť len v rámci jednej objednávky.
V prípade, ak došlo k odstúpeniu alebo inému zrušeniu kúpnej zmluvy, kupujúcemu bude vrátená suma (ktorá bola uplatnená v rámci poukazu) prostredníctvom náhradného poukazu alebo vytvorením adekvátneho „kreditu“, resp. stanovením inej možnosti pre ďalší nákup tovaru v sume poukazu.
Platnosť poukazu je uvedená na zadnej strane poukazu, pričom po uplynutí dátumu platnosti poukazu sa poukaz stáva neplatným, a ďalej prostredníctvom poukazu nie je možné vykonanie úhrady kúpnej ceny tovaru. Poukaz možno uplatniť len pre nákup na internetovej stránke elektronického obchodu.
Poukaz nie je možné použiť opakovane, t.j. využitím poukazu v rámci jednej objednávky sa poukaz stáva neplatným (a to aj v prípade, ak peňažná hodnota uvedená v texte poukazu nepokrýva celú kúpnu cenu tovaru).
Poukaz nemôže byť žiadnym spôsobom nahradený v prípade straty alebo poškodenia.
6.7. V deň dodania tovaru zamestnanec kuriérskej spoločnosti telefonicky alebo formou SMS správy kontaktuje kupujúceho o čase dodania tovaru, pričom kupujúci je povinný byť v uvedenom čase na mieste dodania tovaru (ktorý uviedol v rámci objednávky).
6.8. Rastlinný tovar je označený rodovým a druhovým názvom a zabalený v pevnej kartónovej krabici. Jednotlivé rastliny v krabici sú obalené špeciálnym obalom tak, aby nedošlo k ich poškodeniu pri preprave. Zásielky s tovarom sú pripravované v deň odoslania, aby bol rastlinný tovar dodaný v čo najčerstvejšom stave.
6.9. Kupujúci je povinný prevziať tovar na mieste, ktoré kupujúci uviedol v rámci objednávky. Kupujúci je povinný prevziať tovar počas lehoty na dodanie tovaru uvedenej v bode 6.2.
6.10. V prípade, ak predávajúci (prostredníctvom kuriérskej spoločnosti) dodá tovar kupujúcemu, kupujúci je povinný prevziať tovar osobne alebo zabezpečiť, aby tovar prevzala ním určená osoba, a zároveň je povinný (ak na to bude vyzvaný zo strany zamestnanca kuriérskej spoločnosti) podpísať protokol o doručení a odovzdaní tovaru (spravidla formou jednoduchého elektronického podpisu). Dodaním tovaru kupujúcemu sa rozumie dodanie tovaru na miesto uvedené kupujúcim v objednávke, jeho prevzatie kupujúcim alebo ním určenou osobou a podpísanie protokolu o doručení a odovzdaní tovaru kupujúcemu.
6.11. Kupujúci je oprávnený skontrolovať zásielku s tovarom ako aj jej obal ihneď po dodaní tovaru.
7. Kúpna cena
7.1. Kúpna cena dohodnutá v kúpnej zmluve medzi predávajúcim a kupujúcim je uvedená v objednávke a v akceptácii objednávky, pričom za kúpnu cenu sa na účely týchto podmienok (ak z osobitného ustanovenia podmienok nevyplýva inak, resp. nevyplýva, že ide o inú alebo samostatnú zložku kúpnej ceny) považuje kúpna cena tovaru, vrátane ceny za dopravu (bod 6.5.) a ceny za dobierku (bod 6.6. písm. a)) (ďalej spoločne aj len „kúpna cena").
7.2. Kupujúci je povinný zaplatiť predávajúcemu kúpnu cenu spôsobom, ktorý si zvoli v rámci objednávkového formulára (bod 6.6.).
7.3. Kupujúci je povinný zaplatiť predávajúcemu kúpnu cenu pred dodaním tovaru, pričom v prípade, ak kúpna cena nie je v celom rozsahu uhradená, predávajúci nie je v omeškaní s dodaním tovaru. V prípade „dobierky“ (spôsobom podľa bodu 6.6. písm. a)) kupujúci kúpnu cenu uhrádza pri dodaní tovaru, pričom v prípade, ak kupujúci odmietne kúpnu cenu uhradiť (na základe výzvy zamestnanca kuriérskej spoločnosti), tovar kupujúcemu nebude dodaný, resp. odovzdaný.
7.4. Akékoľvek služby spojené s vynesením tovaru alebo ďalšou manipuláciou s tovarom po odovzdaní kupujúcemu nie sú zahrnuté v kúpnej cene a predávajúci tieto služby nie je povinný kupujúcemu poskytnúť.
8. Nadobudnutie vlastníctva a prechod nebezpečenstva škody na tovare
8.1. Vlastnícke právo k tovaru a nebezpečenstvo náhodnej skazy, náhodného zhoršenia a straty prechádza na kupujúceho okamihom dodania.
9. Podmienky pre uplatnenie zodpovednosti za vady tovaru
9.1. Predaný tovar musí byť v súlade s dohodnutými požiadavkami (bod 2 tohto článku) a všeobecnými požiadavkami (bod 3 tohto článku). Tovar nemusí byť v súlade so všeobecnými požiadavkami, ak predávajúci pri uzavretí kúpnej zmluvy (resp. pri uskutočňovaní objednávky) výslovne oboznámil kupujúceho, že určitá vlastnosť tovaru nezodpovedá všeobecným požiadavkám, a kupujúci s nesúladom výslovne a osobitne súhlasil. Ustanovenia tohto bodu sa zároveň vykladajú v nadväznosti a v súvislosti s ustanoveniami bodu 5.4. až 5.8., kde kupujúci berie na vedomie, že ak nastanú skutočnosti, a/alebo nebudú dodržané povinnosti kupujúceho podľa bodu 5.4. až 5.8., môže byť v týchto prípadoch vylúčená zodpovednosť predávajúceho za vady, resp. za vzniknutý stav rastlinného tovaru.
9.2. Predaný tovar je v súlade s dohodnutými požiadavkami, ak najmä: 1. zodpovedá opisu, druhu, množstvu a kvalite vymedzeným v kúpnej zmluve (resp. pri uskutočňovaní objednávky), 2. je vhodný na konkrétny účel, s ktorým kupujúci oboznámil predávajúceho najneskôr pri uzavretí kúpnej zmluvy, a s ktorým predávajúci súhlasil, 3. vyznačuje sa v zmluve vymedzenou schopnosťou plniť funkcie s ohľadom na svoj účel (ďalej aj len „funkčnosť“), 4. vyznačuje sa ďalšími vlastnosťami vymedzenými v kúpnej zmluve (resp. pri uskutočňovaní objednávky), 5. je dodaný so všetkým príslušenstvom vymedzeným v kúpnej zmluve (resp. pri uskutočňovaní objednávky), 6. kupujúcemu je doručený „návod na pestovanie (starostlivosť o rastliny po doručení)“. Ustanovenia tohto bodu sa zároveň vykladajú v nadväznosti a v súvislosti s ustanoveniami bodu 5.4. až 5.8., kde kupujúci berie na vedomie, že ak nastanú skutočnosti, a/alebo nebudú dodržané povinnosti kupujúceho podľa bodu 5.4. až 5.8., môže byť v týchto prípadoch vylúčená zodpovednosť predávajúceho za vady, resp. za vzniknutý stav rastlinného tovaru.
9.3. Predaný tovar je v súlade so všeobecnými požiadavkami, ak: 1. je vhodný na všetky účely, na ktoré sa tovar rovnakého druhu bežne používa s prihliadnutím najmä na právne predpisy, technické normy alebo na kódexy správania platné pre príslušné odvetvie, ak technické normy neboli vypracované, 2. zodpovedá opisu a kvalite vzorky alebo modelu, ktoré predávajúci sprístupnil kupujúcemu pred uzavretím kúpnej zmluvy, 3. je dodaný s príslušenstvom, obalom a „návodom na pestovanie (starostlivosť o rastliny po doručení)“, ktoré môže kupujúci dôvodne očakávať, a 4. je dodaný v množstve, kvalite a s vlastnosťami vrátane funkčnosti, kompatibility, bezpečnosti a schopnosti zachovať si pri bežnom používaní svoju funkčnosť a výkonnosť (ďalej aj ako „životnosť“), aké sú bežné pre tovar rovnakého druhu a aké môže kupujúci dôvodne očakávať vzhľadom na povahu predaného tovaru a s prihliadnutím na akékoľvek verejné vyhlásenie predávajúceho alebo inej osoby v rovnakom dodávateľskom reťazci vrátane výrobcu, alebo v ich mene, a to najmä pri propagácii tovaru alebo na jej označení. Za výrobcu sa považuje zhotoviteľ tovaru, dovozca tovaru na trh Európskej únie z tretej krajiny alebo iná osoba, ktorá sa označuje za výrobcu tým, že na tovar umiestni svoje meno, ochrannú známku alebo iné rozlišujúce označenie. Ustanovenia tohto bodu sa zároveň vykladajú v nadväznosti a v súvislosti s ustanoveniami bodu 5.4. až 5.8., kde kupujúci berie na vedomie, že ak nastanú skutočnosti, a/alebo nebudú dodržané povinnosti kupujúceho podľa bodu 5.4. až 5.8., môže byť v týchto prípadoch vylúčená zodpovednosť predávajúceho za vady, resp. za vzniknutý stav rastlinného tovaru.
9.4. Predávajúci nie je viazaný verejným vyhlásením podľa bodu 9.3. (odsek 4.), ak si z opodstatneného dôvodu nebol vedomý ani nemohol byť vedomý verejného vyhlásenia, do času uzavretia kúpnej zmluvy bolo verejné vyhlásenie opravené rovnakým alebo porovnateľným spôsobom, akým bolo vyhlásené, alebo rozhodnutie kupujúceho uzavrieť kúpnu zmluvu nemohlo byť verejným vyhlásením ovplyvnené (dôkazné bremeno o týchto skutočnostiach nesie predávajúci).
9.5. Predaný tovar má vady, ak nie je v súlade s požiadavkami podľa bodu 9.1. alebo ak jeho používanie znemožňujú alebo obmedzujú práva tretej osoby vrátane práv duševného vlastníctva.
9.6. Predávajúci zodpovedá za akúkoľvek vadu, ktorú má predaný tovar v čase jeho dodania, a ktorá sa prejaví do dvoch rokov od dodania tovaru.
9.7. Ak sa vada prejaví do uplynutia doby podľa bodu 9.6., predpokladá sa, že ide o vadu, ktorú mal tovar už v čase dodania. To neplatí, ak sa preukáže opak alebo ak je tento predpoklad nezlučiteľný s povahou tovaru alebo vady.
9.8. Ak predávajúci zodpovedá za vadu predaného tovaru, kupujúci má voči nemu právo na odstránenie vady opravou alebo výmenou (bod 9.17. až 9.21.), právo na primeranú zľavu z kúpnej ceny alebo právo od kúpnej zmluvy odstúpiť (bod 9.22. až 9.30. tohto článku).
9.9. Kupujúci môže odoprieť zaplatiť kúpnu cenu alebo jej časť, kým si predávajúci nesplní povinnosti, ktoré mu vyplývajú zo zodpovednosti za vady, ibaže kupujúci je v čase vytknutia vady v omeškaní so zaplatením kúpnej ceny alebo jej časti (uvedené platí výlučne v prípade, ak na základe osobitnej dohody nebola kúpna cena uhradená pred dodaním, resp. odovzdaním tovaru kupujúcemu). Kupujúci zaplatí kúpnu cenu bez zbytočného odkladu po splnení povinností predávajúcim.
9.10. Kupujúci môže uplatňovať práva zo zodpovednosti za vady vrátane práva podľa bodu 9.9., len ak vytkol vadu do dvoch mesiacov od zistenia vady (a zároveň najneskôr do uplynutia doby podľa bodu 9.6.).
9.11. Uplatnenie práv zo zodpovednosti za vady nevylučuje právo kupujúceho na náhradu škody, ktorá mu z vady vznikla.
9.12. Vadu možno vytknúť v ktorejkoľvek prevádzkarni predávajúceho, na adrese uvedenej v článku 1.- časť údaje predávajúceho, alebo formou elektronickej správy (na e-mailovú adresu uvedenú v článku 1.- časť údaje predávajúceho alebo na inú adresu zverejnenú na internetovej stránke).
9.13. Ak kupujúci vytkol vadu poštovou zásielkou, ktorú predávajúci odoprel prijať, zásielka sa považuje za doručenú v deň odopretia.
9.14. Predávajúci poskytne kupujúcemu písomné potvrdenie o vytknutí vady bezodkladne po vytknutí vady kupujúcim. Predávajúci v potvrdení o vytknutí vady uvedie lehotu, v ktorej vadu v súlade s § 507 ods. 1 Občianskeho zákonníka (Ak ide o vadu, ktorú možno odstrániť, môže nadobúdateľ požadovať jej bezplatné odstránenie. Scudziteľ vadu odstráni v primeranej lehote. Primeranou lehotou sa rozumie najkratší čas, ktorý scudziteľ potrebuje na posúdenie vady a na opravu alebo výmenu veci s prihliadnutím na povahu veci a povahu a závažnosť vady.) odstráni. Lehota oznámená podľa predchádzajúcej vety zároveň ale nesmie byť dlhšia ako 30 dní odo dňa vytknutia vady, ak zároveň dlhšia lehota nie je odôvodnená objektívnym dôvodom, ktorý predávajúci nemôže ovplyvniť.
9.15. Ak Predávajúci odmietne zodpovednosť za vady, dôvody odmietnutia oznámi kupujúcemu. Ak kupujúci znaleckým posudkom alebo odborným stanoviskom vydaným akreditovanou osobou, autorizovanou osobou alebo notifikovanou osobou preukáže zodpovednosť predávajúceho za vadu, môže vytknúť vadu opakovane a predávajúci nemôže odmietnuť zodpovednosť za vadu; na opakované vytknutie vady sa ustanovenia bodu 9.10. nevzťahujú. Na náklady kupujúceho spojené so znaleckým posudkom a odborným stanoviskom sa vzťahuje § 509 ods. 2 Občianskeho zákonníka (Nadobúdateľ má voči scudziteľovi právo na náhradu účelne vynaložených nákladov, ktoré mu vznikli v súvislosti s vytknutím vady, za ktorú zodpovedá scudziteľ, a uplatnením práv zo zodpovednosti za vadu. Nadobúdateľ musí uvedené právo uplatniť u scudziteľa najneskôr do dvoch mesiacov od dodania opravenej alebo náhradnej veci, vyplatenia zľavy z ceny alebo vrátenia ceny po odstúpení od zmluvy, inak právo zanikne.).
9.16. Kupujúci má právo zvoliť si odstránenie vady výmenou tovaru alebo opravou tovaru. Kupujúci si nemôže zvoliť spôsob odstránenia vady, ktorý nie je možný alebo ktorý by v porovnaní s druhým spôsobom odstránenia vady spôsobil predávajúcemu neprimerané náklady s ohľadom na všetky okolnosti, najmä na hodnotu, ktorú by mal tovar bez vady, na závažnosť vady a na skutočnosť, či by druhý spôsob odstránenia vady spôsobil kupujúcemu značné ťažkosti. Vzhľadom na povahu tovarov ponúkaných na internetovej stránke elektronického obchodu sa uvádza, že predávajúci bude (vzhľadom na ustanovenia predchádzajúcej vety tohto bodu) odstránenie vady spravidla realizovať formou výmeny tovaru (kde ale zároveň nie je vylúčená možnosť odstránenia vady opravou tovaru).
9.17. Predávajúci môže odmietnuť odstránenie vady, ak oprava ani výmena nie sú možné alebo ak by si vyžadovali neprimerané náklady s ohľadom na všetky okolnosti vrátane okolností podľa bodu 9.16. druhej vety tohto článku.
9.18. Predávajúci opraví alebo vymení tovar v primeranej lehote (bod 9.14.) po tom, čo kupujúci vytkol vadu, bezplatne, na vlastné náklady, a bez spôsobenia závažných ťažkostí kupujúcemu s ohľadom na povahu tovaru a účel, na ktorý kupujúci tovar požadoval.
9.19. Na účely opravy alebo výmeny kupujúci odovzdá alebo sprístupní tovar predávajúcemu (uvedené neplatí v prípade, ak predávajúci kupujúcemu výslovne potvrdí, že uvedené vzhľadom na povahu tovaru nie je potrebné). Náklady prevzatia tovaru znáša predávajúci.
9.20. Predávajúci dodá opravený tovar alebo náhradný tovar kupujúcemu na vlastné náklady rovnakým alebo obdobným spôsobom, akým mu kupujúci dodal vadný tovar, ak sa predávajúci a kupujúci nedohodnú inak. Ak kupujúci neprevezme tovar v lehote šiestich mesiacov odo dňa, kedy ho mal prevziať, môže predávajúci tovar predať. Ak ide o tovar väčšej hodnoty, predávajúci kupujúceho o zamýšľanom predaji vopred upovedomí a poskytne mu primeranú dodatočnú lehotu na prevzatie tovaru. Predávajúci bezodkladne po predaji vyplatí kupujúcemu výťažok z predaja tovaru po odpočítaní nákladov, ktoré účelne vynaložil na jeho úschovu a predaj, ak kupujúci uplatní právo na podiel z výťažku v primeranej lehote uvedenej predávajúcim v oznámení o zamýšľanom predaji tovaru. Predávajúci môže tovar na vlastné náklady zničiť, ak sa ho nepodarilo predať alebo ak predpokladaný výťažok z predaja nebude postačovať ani na úhradu nákladov, ktoré predávajúci účelne vynaložil na úschovu tovaru, a nákladov, ktoré by predávajúci musel nevyhnutne vynaložiť na jeho predaj.
9.21. Pri odstránení vady výmenou tovaru nemá predávajúci právo na náhradu škody spôsobenú bežným opotrebovaním tovaru a na odplatu za bežné užívanie tovaru pred jeho výmenou.
9.22. Kupujúci má právo na primeranú zľavu z kúpnej ceny alebo môže odstúpiť od kúpnej zmluvy aj bez poskytnutia dodatočnej primeranej lehoty podľa § 517 ods. 1 Občianskeho zákonníka (Dlžník, ktorý svoj dlh riadne a včas nesplní, je v omeškaní. Ak ho nesplní ani v dodatočnej primeranej lehote poskytnutej mu veriteľom, má veriteľ právo od zmluvy odstúpiť; ak ide o deliteľné plnenie, môže sa odstúpenie veriteľa za týchto podmienok týkať aj len jednotlivých plnení.), ak: 1. predávajúci tovar neopravil ani nevymenil, 2. predávajúci tovar neopravil ani nevymenil, 3. predávajúci odmietol odstrániť vadu podľa bodu 9.17., 4. tovar má rovnakú vadu napriek oprave alebo výmene tovaru, 5. vada je takej závažnej povahy, že odôvodňuje okamžitú zľavu z kúpnej ceny alebo odstúpenie od kúpnej zmluvy, alebo 6. predávajúci vyhlásil alebo je z okolností zrejmé, že vadu neodstráni v primeranej lehote alebo bez spôsobenia závažných ťažkostí pre kupujúceho.
9.23. Pri posudzovaní práva kupujúceho na zľavu z kúpnej ceny alebo odstúpenie od kúpnej zmluvy podľa bodu 9.22. (odsek 4. a 5.) sa zohľadnia všetky okolnosti, najmä druh a hodnota tovaru, povaha a závažnosť vady a možnosť od kupujúceho objektívne žiadať, aby dôveroval v schopnosť predávajúceho odstrániť vadu.
9.24. Zľava z kúpnej ceny musí byť primeraná rozdielu hodnoty predaného tovaru a hodnoty, ktorú by tovar mal, ak by bol bez vád.
9.25. Kupujúci nemôže odstúpiť od kúpnej zmluvy podľa bodu 9.22., ak sa kupujúci spolupodieľal na vzniku vady alebo ak je vada zanedbateľná. Dôkazné bremeno, že sa kupujúci spolupodieľal na vzniku vady a že vada je zanedbateľná, nesie predávajúci. Za prípady spolupodieľania kupujúceho na vzniku vady sa považujú aj prípady podľa bodu 5.4. až 5.6, ak nepriaznivý stav tovaru vznikol v dôsledku konania a/alebo opomenutia kupujúceho.
9.26. Ak sa kúpna zmluva týka kúpy viacerých tovarov, kupujúci môže od nej odstúpiť len vo vzťahu k vadnému tovaru. Vo vzťahu k ostatným tovarom môže odstúpiť od kúpnej zmluvy, len ak nemožno dôvodne očakávať, že bude mať záujem ponechať si ostatné tovary bez vadného tovaru.
9.27. Kupujúci po odstúpení od kúpnej zmluvy alebo jej časti vráti tovar predávajúcemu na náklady predávajúceho (uvedené neplatí v prípade, ak predávajúci kupujúcemu výslovne potvrdí, že uvedené vzhľadom na povahu tovaru nie je potrebné).
9.28. Predávajúci po odstúpení od kúpnej zmluvy vráti kupujúcemu kúpnu cenu najneskôr do 14 dní odo dňa vrátenia tovaru predávajúcemu alebo po preukázaní, že kupujúci zaslal tovar predávajúcemu, podľa toho, ktorý okamih nastane skôr.
9.29. Predávajúci vráti kúpnu cenu kupujúcemu alebo mu vyplatí zľavu z kúpnej ceny rovnakým spôsobom, aký použil kupujúci pri zaplatení kúpnej ceny, ak kupujúci výslovne nesúhlasí s iným spôsobom úhrady. Všetky náklady spojené s úhradou znáša predávajúci.
9.30. Predávajúci nemá právo na náhradu škody spôsobenú bežným opotrebovaním tovaru a na odplatu za bežné užívanie tovaru pred odstúpením od kúpnej zmluvy.
10. Osobné údaje a ich ochrana
10.1. Zmluvné strany sa dohodli, že kupujúci v prípade, že je fyzickou osobou je povinný oznámiť predávajúcemu v objednávke svoje meno a priezvisko, adresu trvalého bydliska vrátane PSČ, číslo telefónu a emailovú adresu.
10.2. Zmluvné strany sa dohodli, že kupujúci v prípade, že je právnickou osobou je povinný oznámiť predávajúcemu v objednávke svoje obchodné meno, adresu sídla vrátane PSČ, IČO, číslo telefónu a emailovú adresu.
10.3. Kupujúci si môže kedykoľvek skontrolovať a zmeniť poskytnuté osobné údaje, ako aj zrušiť svoju registráciu po prihlásení sa na internetovej stránke elektronického obchodu v časti Moje údaje.
10.4. Predávajúci týmto oznamuje kupujúcemu, že v zmysle čl. 6 ods.1 písm. b) Nariadenia Európskeho parlamentu a Rady (EÚ) 2016/679 z 27.apríla 2016 o ochrane fyzických osôb pri spracúvaní osobných údajov a o voľnom pohybe takýchto údajov, ktorým sa zrušuje smernica 95/46/ES (všeobecné nariadenie o ochrane údajov), (ďalej aj len „Nariadenie“), predávajúci ako prevádzkovateľ informačného systému bude v procese uzatvárania kúpnej zmluvy spracúvať osobné údaje kupujúceho bez jeho súhlasu ako dotknutej osoby, keďže spracúvanie osobných údajov kupujúceho bude vykonávané predávajúcim v rámci predzmluvných vzťahov s kupujúcim a spracúvanie osobných údajov kupujúceho je nevyhnutné na plnenie z kúpnej zmluvy, v ktorej vystupuje kupujúci ako jedna zo zmluvných strán.
10.5. V zmysle čl. 6 ods. 1 písm. f) Nariadenia môže predávajúci po doručení objednaného tovaru, resp. služby kupujúcemu, na základe oprávneného záujmu spracúvať osobné údaje kupujúceho aj na účely priameho marketingu a zasielať na e-mailovú adresu kupujúceho informácie o nových produktoch, zľavách a akciách na ponúkaných tovaroch, resp. službách.
10.6. Predávajúci sa zaväzuje, že bude s osobnými údajmi kupujúceho zaobchádzať a nakladať v súlade s platnými právnymi predpismi SR.
10.7.Predávajúci vyhlasuje, že v súlade s čl. 5 ods.1 písm. a) a písm. b) Nariadenia, bude osobné údaje kupujúceho získavať výlučne na účel uvedený v týchto obchodných a reklamačných podmienkach.
10.9. Predávajúci vyhlasuje, že na iné účely ako je uvedené v týchto obchodných a reklamačných podmienkach bude získavať osobné údaje kupujúceho vždy osobitne na adekvátnom právnom základe a zároveň zabezpečí, že sa tieto osobné údaje budú spracúvať a využívať výlučne spôsobom, ktorý zodpovedá účelu na ktorý boli zhromaždené a nebude ich združovať s osobnými údajmi, ktoré boli získané na iný účel alebo na účel plnenia kúpnej zmluvy.
10.10. Kupujúci bude pred odoslaním objednávky vyzvaný, aby zaškrtnutím políčka pred odoslaním objednávky potvrdil, že predávajúci mu dostatočným, zrozumiteľným a nezameniteľným spôsobom oznámil:
- svoje identifikačné údaje, ktoré sú uvedené v čl. 1. týchto obchodných a reklamačných podmienok preukazujúce totožnosť predávajúceho,
- kontaktné údaje predávajúceho, resp. zodpovednej osoby predávajúceho,
- účel spracúvania osobných údajov ktorým je uzavretie kúpnej zmluvy medzi predávajúcim a kupujúcim a právny základ spracúvania osobných údajov,
- že požadované osobné údaje na účely uzavretia kúpnej zmluvy a riadneho vybavenia a doručenia objednávky je kupujúci povinný poskytnúť,
- ak sa spracúvanie zakladá na čl. 6 ods.1 písm. f), že oprávneným záujmom, ktorý predávajúci sleduje, je priamy marketing,
- identifikačné údaje tretej strany, ktorou je spoločnosť, ktorá doručí kupujúcemu objednaný tovar, resp. identifikačné údaje iných príjemcov alebo kategórie príjemcov osobných údajov ak existujú,
- dobu uchovávania osobných údajov, resp. kritériá na jej určenie,
10.11. Predávajúci vyhlasuje, že bude spracúvať osobné údaje v súlade s dobrými mravmi a bude konať spôsobom, ktorý neodporuje Nariadeniu ani iným všeobecne záväzným právnym predpisom a ani ich nebude obchádzať.
10.12. Predávajúci v súlade s nariadením poskytuje kupujúcemu, ktorého údaje spracúva, nasledujúce informácie:
- totožnosť a kontaktné údaje predávajúceho a v príslušných prípadoch zástupcu predávajúceho,
- kontaktné údaje prípadnej zodpovednej osoby,
- účely spracúvania, na ktoré sú osobné údaje určené, ako aj právny základ spracúvania,
- ak sa spracúvanie zakladá na čl. 6 ods. 1 písm. f), oprávnené záujmy, ktoré sleduje predávajúci alebo tretia strana,
- okruh príjemcov, alebo kategórie príjemcov osobných údajov, ak existujú,
- v relevantnom prípade informáciu o tom, že predávajúci zamýšľa preniesť osobné údaje do tretej krajiny alebo medzinárodnej organizácii,
- dobu uchovávania osobných údajov, resp. kritériá na jej určenie,
- informácie o existencii práva požadovať od predávajúceho prístup k jeho osobným údajom a práva na ich opravu alebo vymazanie alebo obmedzenie spracúvania alebo práva namietať proti spracúvaniu ako aj práva na prenosnosť údajov, a právo podať sťažnosť dozornému orgánu,
- informácie o tom, či je poskytovanie osobných údajov zákonnou alebo zmluvnou požiadavkou, alebo požiadavkou, ktorá je potrebná na uzavretie zmluvy, či je kupujúci povinný poskytnúť osobné údaje, ako aj možné následky neposkytnutia takýchto údajov,
- existenciu automatizovaného rozhodovania vrátane profilovania;
Kupujúci má právo získať od predávajúceho kópiu osobných údajov, ktoré sa spracovávajú a k nej má právo získať aj všetky vyššie uvedené informácie. Za akékoľvek ďalšie kópie o ktoré kupujúci požiada môže predávajúci účtovať poplatok zodpovedajúci administratívnym nákladom na vyhotovenie kópie.
10.13. Ak kupujúci uplatní svoje právo podľa bodu 10.11 písomne alebo elektronicky a z obsahu jeho žiadosti vyplýva, že uplatňuje svoje právo podľa bodu 10.11, žiadosť sa považuje za podanú podľa tohto Nariadenia.
10.14. Kupujúci má právo u predávajúceho namietať voči spracúvaniu jeho osobných údajov, o ktorých predpokladá, že sú alebo budú spracúvané na účely priameho marketingu, vrátane profilovania v rozsahu, v akom súvisí s takýmto priamym marketingom. Ak kupujúci namietne takéto spracúvanie, predávajúci ukončí spracúvanie osobných údajov na účely priameho marketingu odo dňa doručenia takejto námietky predávajúcemu a osobné údaje dotknutého kupujúceho sa na takéto účely už nesmú a nebudú spracúvať.
10.15. Kupujúci pri podozrení, že jeho osobné údaje sa neoprávnene spracúvajú, môže podať o tom sťažnosť Úradu na ochranu osobných údajov SR. Ak kupujúci nemá spôsobilosť na právne úkony v plnom rozsahu, jeho práva môže uplatniť zákonný zástupca. Predávajúci prijme vhodné opatrenia s cieľom poskytnúť kupujúcemu všetky informácie uvedené v bode 10.11.v stručnej, transparentnej, zrozumiteľnej a ľahko dostupnej forme, jasne a jednoducho formulované. Predávajúci poskytne informácie elektronicky alebo v súlade s Nariadením inými prostriedkami, na ktorých sa s kupujúcim dohodne.
10.16. Informácie o opatreniach, ktoré sa prijali na základe žiadosti kupujúceho, poskytne predávajúci kupujúcemu bez zbytočného odkladu, v každom prípade do jedného mesiaca od doručenia žiadosti.
10.17. Predávajúci oznamuje týmto kupujúcemu, že z titulu plnenia uzavretej zmluvy sa pri spracúvaní osobných údajov kupujúceho predpokladá, že osobné údaje kupujúceho budú poskytnuté a sprístupnené nasledovným tretím stranám, resp. okruhom príjemcov:
Slovak Parcel Service s.r.o.
Sídlo: Senecká cesta 1, 900 28 Ivanka pri Dunaji
IČO: 31329217
DIČ: 2020351993
IČ DPH: SK 2020351993
Zapísaný v Obchodnom registri Okresného súdu Bratislava I, Oddiel Sro. Vložka č. 3215/B
SDS - Smart Delivery Service SK s.r.o.
GLS General Logistics Systems Slovakia s.r.o.
11. Odstúpenie od kúpnej zmluvy
11.1. Každý kupujúci (ktorý je spotrebiteľom) má v zmysle § 19 až § 22 zákona č. 108/2024 Z.z. o ochrane spotrebiteľa právo odstúpiť od kúpnej zmluvy do 14 dní odo dňa prevzatia tovaru (a to aj bez uvedenia dôvodu), pričom tovar sa považuje za prevzatý okamihom, keď kupujúci alebo ním určená tretia osoba okrem dopravcu prevezme všetky časti objednaného tovaru, alebo ak sa: 1. tovary objednané kupujúcim v jednej objednávke dodávajú oddelene, okamihom prevzatia tovaru, ktorý bol dodaný ako posledný, 2. dodáva tovar pozostávajúci z viacerých dielov alebo kusov, okamihom prevzatia posledného dielu alebo posledného kusu, 3. tovar dodáva opakovane počas určitej doby, okamihom prevzatia prvého tovaru. Zároveň vždy platia ustanovenia bodu 11.23.
11.2. Platí, že ustanovenia tohto článku sa vzťahujú výlučne len na odstúpenie od kúpnej zmluvy uskutočnené v zmysle bodu 11.1. v zákonom stanovenej 14- dňovej lehote.
11.3. Kupujúci môže odstúpiť od kúpnej zmluvy aj pred začatím plynutia lehoty na odstúpenie od kúpnej zmluvy.
11.4. Kupujúci môže uplatniť právo na odstúpenie od kúpnej zmluvy v listinnej podobe alebo v podobe zápisu na inom trvanlivom médiu, a ak bola kúpna zmluva uzavretá ústne, na uplatnenie práva kupujúceho na odstúpenie od kúpnej zmluvy postačuje akékoľvek jednoznačne formulované vyhlásenie kupujúceho, ktoré vyjadruje vôľu kupujúceho odstúpiť od zmluvy (ďalej aj len „oznámenie o odstúpení od zmluvy“). Kupujúci môže kedykoľvek použiť vzorový formulár na odstúpenie od kúpnej zmluvy, ktorý je nepretržite zverejnený na internetovej stránke, alebo ktorý bol kupujúcemu zaslaný v rámci potvrdenia objednávky zo strany predávajúceho.
11.5. Lehota na odstúpenie od kúpnej zmluvy sa považuje za zachovanú, ak kupujúci najneskôr posledný deň lehoty odošle oznámenie o odstúpení od kúpnej zmluvy predávajúcemu.
11.6. Pri pochybnostiach o doručení sa kupujúcim odoslané oznámenie o odstúpení od zmluvy považuje za doručené uplynutím času primeraného použitému spôsobu doručovania, ak kupujúci vie preukázať odoslanie oznámenia o odstúpení od zmluvy na adresu, ktorú predávajúci oznámil kupujúcemu pred uzavretím kúpnej zmluvy alebo po uzavretí kúpnej zmluvy. Oznámenie o odstúpení od zmluvy sa považuje za doručené dňom jeho odoslania predávajúcemu na adresu podľa prvej vety tohto bodu, ak poštovú zásielku, ktorej obsahom je oznámenie o odstúpení od zmluvy, nemožno dodať predávajúcemu z dôvodov podľa osobitného predpisu.
11.7. Predávajúci je povinný bezodkladne po doručení oznámenia o odstúpení od zmluvy poskytnúť kupujúcemu potvrdenie o jeho doručení na trvanlivom médiu, ak kupujúci odstúpil od kúpnej zmluvy použitím osobitnej funkcie alebo formulára na odstúpenie od kúpnej zmluvy (platí výlučne v prípade, ak by virtuálny priestor internetovej stránky obsahoval takúto funkcionalitu alebo formulár).
11.8. Kupujúci môže odstúpiť od kúpnej zmluvy len vo vzťahu ku konkrétnemu tovaru alebo tovarom, ak predávajúci na základe kúpnej zmluvy dodal alebo poskytol viacero tovarov.
11.9. Účinky odstúpenia od kúpnej zmluvy sa vzťahujú aj na každú doplnkovú zmluvu ku kúpnej zmluve, od ktorej kupujúci odstúpil; to neplatí, ak sa predávajúci a kupujúci výslovne dohodnú na ďalšom trvaní doplnkovej zmluvy. Doplnkovou zmluvou sa rozumie akákoľvek zmluva o dodaní alebo poskytnutí ďalšieho tovaru, ktorý súvisí s predmetom kúpnej zmluvy bez ohľadu na to, či tovar dodá alebo poskytne predávajúci alebo iná osoba na základe dohody s predávajúcim.
11.10. Predávajúci alebo iná osoba môžu v súvislosti so zánikom doplnkovej zmluvy podľa bodu 11.9. požadovať od kupujúceho len úhradu nákladov podľa bodu 11.13. a 11.18.
11.11. Dôkazné bremeno o uplatnení práva na odstúpenie od kúpnej zmluvy znáša kupujúci.
11.12. Kupujúci je povinný do 14 dní odo dňa odstúpenia od kúpnej zmluvy zaslať tovar späť alebo odovzdať tovar predávajúcemu alebo osobe určenej predávajúcim na prevzatie tovaru (to neplatí, ak predávajúci navrhne, že si tovar vyzdvihne osobne alebo prostredníctvom ním určenej osoby, pričom uvedená možnosť je výlučne na dohode predávajúceho a kupujúceho). Lehota podľa prvej vety sa považuje za zachovanú, ak kupujúci odošle tovar predávajúcemu najneskôr v posledný deň lehoty.
11.13. Pri odstúpení od kúpnej zmluvy znáša kupujúci len náklady na vrátenie tovaru predávajúcemu alebo osobe určenej predávajúcim na prevzatie tovaru; to neplatí, ak predávajúci súhlasil, že náklady bude znášať sám.
11.14. Predávajúci zodpovedá za zníženie hodnoty tovaru, ktoré vzniklo v dôsledku zaobchádzania s tovarom, ktoré je nad rámec zaobchádzania potrebného na zistenie vlastností a funkčnosti tovaru.
11.15. Kupujúcemu z uplatnenia práva na odstúpenie od kúpnej zmluvy nevznikajú okrem povinností podľa bodu 11.12. a 11.13. a povinnosti uhradiť dodatočné náklady podľa bodu 11.18. žiadne ďalšie povinnosti alebo náklady.
11.16. Predávajúci je povinný do 14 dní odo dňa doručenia oznámenia o odstúpení od zmluvy vrátiť kupujúcemu všetky platby, ktoré od neho prijal na základe alebo v súvislosti s kúpnou zmluvou, s doplnkovou zmluvou (podľa bodu 11.9.), vrátane nákladov na dopravu, dodanie, poštovné a iných nákladov a poplatkov.
11.17. Predávajúci je povinný vrátiť kupujúcemu všetky platby podľa bodu 11.16. v rozsahu zodpovedajúcom odstúpeniu od kúpnej zmluvy, ak kupujúci neodstúpil od celej kúpnej zmluvy. Predávajúci nemôže účtovať kupujúcemu dodatočné náklady za dopravu, dodanie, poštovné a iné náklady a poplatky.
11.18. Predávajúci nie je povinný uhradiť kupujúcemu dodatočné náklady, ak si kupujúci výslovne zvolil iný spôsob dodania, ako je najlacnejší bežný spôsob dodania ponúkaný predávajúcim. Dodatočnými nákladmi sa rozumie rozdiel medzi nákladmi na dodanie, ktoré si zvolil kupujúci, a nákladmi na najlacnejší bežný spôsob dodania ponúkaný predávajúcim.
11.19. Predávajúci nie je povinný pri odstúpení od kúpnej zmluvy vrátiť kupujúcemu platby podľa bodu 11.16. pred tým, ako mu je tovar doručený, alebo kým kupujúci nepreukáže zaslanie tovaru späť predávajúcemu, ibaže predávajúci navrhne, že tovar vyzdvihne osobne alebo prostredníctvom ním určenej osoby.
11.20. Predávajúci je povinný vrátiť kupujúcemu platby podľa bodu 11.16. rovnakým spôsobom, aký použil kupujúci pri ich úhrade; tým nie je dotknuté právo predávajúceho dohodnúť sa s kupujúcim na inom spôsobe úhrady, ak kupujúcemu nebudú v súvislosti s úhradou účtované žiadne poplatky.
11.21. Predávajúci je povinný zabezpečiť vyzdvihnutie tovaru na vlastné náklady v lehote podľa bodu 11.16. tohto článku, ak na základe kúpnej zmluvy bol tovar dodaný kupujúcemu domov v čase uzavretia kúpnej zmluvy a s prihliadnutím na povahu tovaru nie je možné tovar odoslať späť predávajúcemu poštou.
11.22. Jednostranné započítanie pohľadávok predávajúceho a kupujúceho, ktoré vzniknú odstúpením od kúpnej zmluvy, sa zakazuje.
11.23. Odstúpenie od kúpnej zmluvy podľa tohto článku nie je možné podľa § 19 ods.1 písm. d) zákona č. 108/2024 Z.z. o ochrane spotrebiteľa uskutočniť v prípadoch, kedy je predmetom kúpnej zmluvy dodanie tovaru, ktorý podlieha rýchlemu zníženiu kvality alebo skaze (kde ide najmä o vybrané rastlinné produkty, hnojivá, ako aj ďalší tovar, ktorý podlieha rýchlemu zníženiu kvality alebo skaze).
12. Alternatívne riešenie sporov
12.1. Každý Kupujúci v postavení spotrebiteľa, má v zmysle zákona č. 391/2015 Z. z. o alternatívnom riešení spotrebiteľských sporov a o zmene a doplnení niektorých zákonov právo obrátiť sa na subjekt alternatívneho riešenia sporov s cieľom zabezpečenia ochrany svojich spotrebiteľských práv v prípade, ak má za to, že boli porušené jeho spotrebiteľské práva pri vzťahoch vyplývajúcich z kúpnej zmluvy, napr. pri vybavovaní objednávky, uplatnení zodpovednosti za vady tovaru a pod.
12.2. Počas alternatívneho riešenia sporov sa postupuje v zmysle príslušných predpisov upravujúcich alternatívne riešenie sporov. Kupujúci v postavení spotrebiteľa, spolupracuje so subjektom alternatívneho riešenia sporov v záujme rýchleho vyriešenia sporu. V prípade cezhraničného spotrebiteľského sporu má kupujúci, v postavení spotrebiteľa, právo obrátiť sa na Európske spotrebiteľské centrum, ktoré mu poskytne adresu na doručovanie, elektronickú adresu alebo telefonický kontakt na subjekt alternatívneho riešenia sporov, ktorý je príslušný na riešenie jeho sporu.
12.3. Subjekty alternatívneho riešenia sporov sú zverejnené na internetovej stránke Ministerstva hospodárstva Slovenskej republiky (zoznam je dostupný na internetovej stránke: www.mhsr.sk, konkrétne viď. bod 12.5.), pričom orgánom alternatívneho riešenia sporov je aj Slovenská obchodná inšpekcia (ktorá poskytuje všetky relevantné informácie na svojej internetovej stránke: www.soi.sk, konkrétne viď. bod 12.5.), kde spotrebiteľ má vždy právo voľby, na ktorý z uvedených subjektov alternatívneho riešenia spotrebiteľských sporov sa obráti.
12.4. Spotrebiteľ má podľa zákona č. 391/2015 Z. z. o alternatívnom riešení spotrebiteľských sporov a o zmene a doplnení niektorých zákonov právo podať sťažnosť aj prostredníctvom platformy RSO (ide o riešenie spotrebiteľských sporov online), ktorá je dostupná online na internetovej stránke: http://ec.europa.eu/consumers/odr/ (kde následne si Spotrebiteľ vyberie jazyk elektronickej komunikácie), v prípade, ak má za to, že boli porušené jeho spotrebiteľské práva.
12.5. Presný odkaz na zoznam subjektov alternatívneho riešenia sporov na internetovej stránke Ministerstva hospodárstva Slovenskej republiky:
https://www.mhsr.sk/obchod/ochrana-spotrebitela/alternativne-riesenie-spotrebitelskych-sporov-1/zoznam-subjektov-alternativneho-riesenia-spotrebitelskych-sporov-1
Presný odkaz na informácie Slovenskej obchodnej inšpekcie o alternatívnom riešení sporov:
https://www.soi.sk/sk/alternativne-riesenie-spotrebitelskych-sporov.soi
13.1. Tieto podmienky sú zmluvnými podmienkami výlučne tých kúpnych zmlúv, ktoré boli uzavreté v čase účinnosti týchto podmienok. Na kúpne zmluvy uzavreté skôr, sa použijú ustanovenia doterajších zmluvných a/alebo obchodných podmienok predávajúceho.
13.2. Predávajúci si vyhradzuje právo tieto podmienky kedykoľvek zmeniť a/alebo ich doplniť. Zmeny alebo doplnenie týchto podmienok nadobúdajú účinnosť v deň ich zverejnenia na internetovej stránke. Na kúpne zmluvy uzatvorené počas platnosti a účinnosti podmienok zverejnených pred ich zmenou a/alebo doplnením sa vzťahujú podmienky zverejnené na internetovej stránke v znení v čase uzatvorenia kúpnej zmluvy.
13.3. Ak niektoré z ustanovení týchto podmienok je alebo sa stane neplatným alebo neúčinným, nedotýka sa táto neplatnosť a/alebo neúčinnosť ostatných ustanovení týchto podmienok, ktoré zostávajú platné a účinné. Predávajúci sa zaväzuje v prípade takejto neplatnosti a/alebo neúčinnosti niektorého ustanovenia týchto podmienok nahradiť takéto neplatné a/alebo neúčinné ustanovenie novým ustanovením, ktoré najlepšie zodpovedá zamýšľanému obsahu pôvodného neplatného a/alebo neúčinného ustanovenia a v prípade, že sa takéto neplatné a/alebo neúčinné ustanovenie dotýka kúpnej zmluvy už uzavretej medzi kupujúcim a predávajúcim, sú predávajúci a kupujúci povinní takéto ustanovenia nahradiť vzájomnou dohodou ustanovením, ktoré najlepšie zodpovedá zamýšľanému obsahu nahrádzaného ustanovenia.
13.4. V prípade, že je niektoré ustanovenie týchto podmienok v rozpore s ustanovením všeobecne záväzného právneho predpisu, od ktorého sa môžu predávajúci a kupujúci dohodou odchýliť, alebo jeho aplikáciu vylúčiť, má sa za to, že predávajúci a kupujúci sa od takého ustanovenia právneho predpisu odchýlili, resp. že podľa povahy danej veci použitie takého ustanovenia vylúčili.
13.5. Dňom účinnosti nových podmienok strácajú platnosť a účinnosť predošlé zmluvné a/alebo podmienky predávajúceho týkajúce sa predaja tovaru.
Tieto podmienky nadobúdajú platnosť a účinnosť dňa 20.9.2024.